Motormuskler

Der er Junk-food og der er Junk-træning 

For 200 år siden handlede indtagelse af mad om at få så mange kalorier, fedt og kulhydrater indenbords som overhovedet muligt. Mad var en mangelvare for mange, og meget mad var meget godt. 

I dag ved vi, at der er noget mad, som er sundere end andet. Vi har lært, at vi skal spise varieret for at få alle de vitaminer og mineraler, som kroppen har brug for. 

Jeg mener, at det er på tide, at vi ser på træning på samme måde. Bevægelse har i mange år været noget man bare skulle have mere af. Sundhedssystemet prædiker: Bevæg dig mere, pulsen op! Løb! Op på cyklen! Afsted, afsted. 

Jeg mener, at det er på tide at stoppe op og i stedet kigge på, hvor skadeligt det er at løbe og bare tonse afsted, hvis kroppen ikke har basal styrke og alignment. Vi skal begynde at erkende, at der er noget, der hedder bevægelsesvitaminer. 

Jeg genoptræner dagligt mennesker, som har ondt i lænd, knæ, nakke, skuldre, ankler osv. 

Måske er du også en af dem, som har ondt et eller andet sted. Mange tager forbi lægen, får måske en scanning, som fortæller, at der er slid i leddene. Eller man får at vide, at der er en nerve i klemme. Eller at der er inflammation i leddet. 

Men hvad du skal gøre ved det, er der sjældent noget svar på. Løsningen på problemet kan du ikke få hos lægen. Du kan måske få noget smertelindring eller en operation, men en forklaring på hvorfor smerten er opstået, og hvad du skal gøre ved den – den får du IKKE hos lægen. 

Den vil jeg derimod gerne give dig. HELT gratis! 

For smerter er ikke spor komplicerede. Og du behøver ikke at gå fra den ene specialist til den anden. Du behøver heller ikke at belaste vores i forvejen overbelastede sundhedssystem med at jage diagnoser, som skyldes funktionelle problemer i kroppen. 

I stedet vil jeg anbefale dig at bruge tiden på noget helt andet. Flyt fokus over på at tage ansvar for din egen sundhed. 

For min erfaring med flere 1000 kvinders smerter og skavanker i overgangsalderen er manglende kontakt og styrke i kroppens MOTORMUSKLER.

Det er store muskelgrupper som alle vores krops funktioner er afhængige af. Det er vores baller, mavemuskler og øvre ryg. Hvis disse muskelgrupper er svage, får vi et hav af skavanker og mister robusthed overfor skader og sygdomme. Når vi sidder på en stol er det præcist disse muskler, som svækkes. 

Hvis du lever et stillesiddende liv, så er mit råd: Start med at genoptræne disse muskler. Og gør det med god alignment-teknik. Så vil din skavankalder udskydes, og du vil føle dig både stærkere og mere modstandsdygtig. Dit mentale helbred vil også få glæde af styrken og din mobilitet i skuldre, ryg og hofter vil forbedres.

Dine motormuskler er desuden dine største forbrændingsmaskiner, som fyrer op under forbrændingen af fedt og dæmper inflammation. Din restituering forbedres og nattesøvnen fordybes. 

Husk at spise mere, når du går igang, så vil du opleve, at du ikke kun bliver stærk, men også taber fedt. Men motoren skal have masser af kalorier, ellers tærer du på muskler og knogler og stresser systemet. 

Hvis du vil styrke dine motormuskler, så prøv mine onlinevideoer. Her styrker jeg altid disse muskelgrupper. God fornøjelse 🙂 

Læs mere om online yoga her >

User Avatar

This Post Has 0 Comments

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Back To Top
Search