skip to Main Content

Nednfor finder du en uddybende beskrivelse af de forskelliger yogaformer vi tilbyder hos Yogaliving.

Den klassiske form for yoga, hvor man i de fysiske yogaøvelser – asanas – fokuserer på at “aligne kroppen”.
At bevæge sig i alignment betyder at finde ind til kroppens mest hensigtsmæssige stillinger, som styrker og smidiggør kroppen og frigør energi (Prana). Både kroppen og sindet balanceres med rolige styrke- og strækøvelser samt åndedrætsøvelser.
Øvelserne instrueres grundigt, roligt og hensigtsmæssigt ved hjælp af yogaens alignment teknikker, og der anvendes hjælpemidler, hvis det er nødvendigt for at udføre øvelserne skånsomt og korrekt.

Denne yogaklasse kan ses som meditation i kontinuerlig bevægelse. Det er hatha yoga med flydende overgange mellem både styrkende og frigørende yogastillinger. Klassen har fokus på, at få vejrtrækningen til at følge kroppens bevægelser i et flow som får krop og sind til at befinde sig fuldkommen tilstede i nuet.
Klassen vil til tider være mere legende og udfordre krop, hjerne og sind med kreative, alsidige og (måske) uvante bevægelser. Vi afslutter klassen med dybe stræk, evt. massage med bolde og restorativ hvile i shavasana.

Denne yogatime foregår indadvendt og stille med blide dynamiske øvelser, dybe stræk, åndedrætsøvelser og bindevævsmassage med bolde. Det er en time, hvor du får trukket vejret og arbejder med afspænding og nærvær i langsomme yogaøvelser. Massagen til sidst gør både krop og sind helt afslappet.

Dette hold er for dig, der er mand og ikke gider at rulle rundt på en yogamåtte sammen med 15 smidige damer. For nogen lyder det måske som et ønskesenarie – for andre et mareridt. Derfor har vi oprettet dette frirum, til mænd i alle aldre og former, som gerne vil forbedre deres bevægelighed i kroppen. Vi løsner de stive hofter og skuldre. Vi træner ryg og mave. Får bevægeligheden tilbage i hænder og fødder. Vi forebygger skader og træner os ud af skader. – Hvad enten de måtte komme fra sport eller et langt liv på kontorstolen. Holdet er åbent for alle aldre og alle skavanker. Vi holder en uhøjtidelig og afslappet tone og vi spilder ikke tiden på spirituelt bull-shit-bingo.

Vi har alt rigeligt at gøre, med at få jer gamle stive mænd op at køre igen…(jeres koner og kærester har på det kraftigste opfordret os til at starte dette hold, så forventningerne er høje til den foryngende effekt af øvelserne ;-).
Underviserne vil skifte lidt fra gang til gang, så der er lidt variation på holdet.

Men vi har alle nogenlunde samme grundige uddannelsesbaggrund, så der vil også være genkendelighed i øvelserne fra gang til gang.
Gå til vores HOLDPLAN for køb og tilmelding (Husk at du kan få seniorrabat, hvis du er over 60).

Visse steder i din krop har brug for at blive styrket for at stabilisere et led og andre steder har du brug for mere mobilitet. Hvis fx. dine hofter og skuldre ikke er mobile, går det ud over din ryg, som så bliver nød til at bevæge sig uhensigtsmæssigt, fordi dine skuldre og hofter ikke bevæger sig nok. Og hvis dine mavemuskler ikke er er stærke, kan du ikke holde din lænd stabil. Dette ryghold bygger på dyb alignemnt-viden om, hvordan du får den mest optimale træning, der både omfatter styrke og smidighed. Din krop bliver bygget op, “genoptrænet”, og kommer på plads.

Denne time er for alle med rygproblemer, piskesmældsskader og alle der gerne vil forebygge rygskader. Undervisningen foregår i et roligt tempo med fokus på grundig og sikker vejledning. Alle niveauer er velkomne og holdet er især oplagt for nybegyndere i yoga.

Hold specielt designet til seniorer (+60)

På dette hold fokuseres der på alsidig og hensigtsmæssig bevægelse, der bygger kroppen op i styrke og smidighed. Du vil indøve og lære gode bevægelsesvaner, der forbygger og reparere skavanker. Her fokuseres på at få liv og bevægelighed tilbage i fingre, tæer, hofteled og skuldre, at opbygge styrke i arme, ryg og mave. Samt træne og styrke balanceevnen og åndedrættet. Øvelserne instrueres grundigt, roligt og hensigtsmæssigt og der anvendes hjælpemidler, hvis det er nødvendigt, for at udføre øvelserne skånsomt og korrekt.

Holdtider: Tirsdage kl. 10.00- 11.15. Holdene kører hele året rundt.

Vi har et fleksibelt klippekortsystem, med klippekortet kan du via vores holdplan tilmelde dig de datoer du ønsker.

Du kan starte lige når det passer dig og komme på de tirsdage, der passer ind i din kalender. Klippekortet gælder også på alle andre hold hos Yogaliving.

Du kan tilmelde dig hold fra dag til dag eller flere måneder frem via holdplanen.

Tilmelding og køb af klippekort eller prøvetime sker nemmest ved at gå direkte ind i holdplanen her og trykke tilmeld på det ønskede hold. Herfra vil du trin for trin, blive guidet igennem oprettelse af profil samt købsprocessen.

Priser:

Prøvetime: 75,- kr. (kan kun købes en gang og første gang du deltager på et hold).

Klippekort senior (+60)  5 klip 510,- kr.

Klippekort senior (+ 60) 10 klip 890,- kr.

Klippekortet ligger on-line i vores bookingsystem, og der trækkes automatisk et klip, hver gange du deltager på et hold.

Klippekortet kan bruges på alle vores hold i holdplanen.

Skulle du være forhindret i at møde på et tilmeldt hold, kan du afmelde dig igen, uden betaling, det skal dog ske senest 2 timer før holdstart.

Du afmelder dig hold i din profil i vores bookingsystem.

Har du spørgsmål vedr. træningen eller tilmelding? Kontakt Cecilie på mail: yoga@yogaliving.dk eller tel. 26 34 10 22