fbpx
skip to Main Content

Nednfor finder du en uddybende beskrivelse af de forskelliger yogaformer vi tilbyder hos Yogaliving.

Alignment-yoga har fokus på den mest optimale træning for at øge kroppens funktionalitet.
Det er en bevægelsestræning, som opbygger kroppens optimale styrke og smidighed med hensigtsmæssig bevægelse. Holdningen rettes ud, skavanker forsvinder og skader forebygges. Du bliver stærk og smidig.

Hvis kroppen er ude af alignment betyder det, at vi bevæger os skævt og uhensigtsmæssigt i forhold til hvordan kroppen er designet til at bevæge sig. Nogle muskler er svage og leddene er stive. Og kvaliteten af kroppens bevægelser bliver derfor dårlig.

At bevæge sig i alignment betyder derimod, at de muskler der skal støtte og bevæge leddene arbejder, som de skal, at der ikke foregår overbelastning, kompensation og skadelig overbelastning på led og muskler.

Når vi bevæger os ude af alignment vil hver eneste skridt på en gå-eller løbetuden og hvert eneste løft og skub være en belastning i stedet for en styrkende, gavnlig bevægelse. Hvis fx. knæene peger indad når vi squatter/cykler/sætter os ned vil knæene blive slidt. Trækkes knæene derimod udad, vil det være en styrkende, opbyggelig bevægelse. Disse “alignmentregler” gælder for alle kroppens bevægelser. Nogle måder at lave en bevægelse på overbelaster og slider. Andre bygger op, styrker, beskytter og reparerer.

På disse hold vil hele din krop blive bygget gradvist op og skavanker holdes væk. Du vil også lære mere om dine skader, hvad din krop har brug for og hvordan du kan ændre dine bevægelsesvaner til det bedre.

Vores alignmenthold fokuserer fra gang til gang på forskellige dele af kroppen: 1. Skuldre, arme, nakke, øvreryg. 2. Ryg/mave. 3. Hofter, ben, fødder.
Ved at veksle mellem disse hold, vil du gradvist bygge kroppens styrke og mobilitet op, således at skavanker trænes væk og du vil få det bedre.

Tilmeld dig her: https://yogaliving.dk/holdplan/

Denne yogaklasse kan ses som meditation i kontinuerlig bevægelse. Det er hatha yoga med flydende overgange mellem både styrkende og frigørende yogastillinger. Klassen har fokus på, at få vejrtrækningen til at følge kroppens bevægelser i et flow som får krop og sind til at befinde sig fuldkommen tilstede i nuet.
Klassen vil til tider være mere legende og udfordre krop, hjerne og sind med kreative, alsidige og (måske) uvante bevægelser. Vi afslutter klassen med dybe stræk, evt. massage med bolde og restorativ hvile i shavasana.

Denne yogatime foregår indadvendt og stille med blide dynamiske øvelser, dybe stræk, åndedrætsøvelser og bindevævsmassage med bolde. Det er en time, hvor du får trukket vejret og arbejder med afspænding og nærvær i langsomme yogaøvelser. Massagen til sidst gør både krop og sind helt afslappet.

Tilmeld dig her: https://yogaliving.dk/holdplan/

Dette hold er for dig, der er mand og ikke gider at rulle rundt på en yogamåtte sammen med 15 smidige damer. For nogen lyder det måske som et ønskesenarie – for andre et mareridt. Derfor har vi oprettet dette frirum, til mænd i alle aldre og former, som gerne vil forbedre deres bevægelighed i kroppen. Vi løsner de stive hofter og skuldre. Vi træner ryg og mave. Får bevægeligheden tilbage i hænder og fødder. Vi forebygger skader og træner os ud af skader. – Hvad enten de måtte komme fra sport eller et langt liv på kontorstolen. Holdet er åbent for alle aldre og alle skavanker. Vi holder en uhøjtidelig og afslappet tone og vi spilder ikke tiden på spirituelt bull-shit-bingo.

Vi har alt rigeligt at gøre, med at få jer gamle stive mænd op at køre igen…(jeres koner og kærester har på det kraftigste opfordret os til at starte dette hold, så forventningerne er høje til den foryngende effekt af øvelserne ;-).
Underviserne vil skifte lidt fra gang til gang, så der er lidt variation på holdet.

Men vi har alle nogenlunde samme grundige uddannelsesbaggrund, så der vil også være genkendelighed i øvelserne fra gang til gang.
Gå til vores HOLDPLAN for køb og tilmelding (Husk at du kan få seniorrabat, hvis du er over 60).

Tilmeld dig her: https://yogaliving.dk/holdplan/

Hold specielt designet til seniorer (+60)

På dette hold fokuseres der på alsidig og hensigtsmæssig bevægelse, der bygger kroppen op i styrke og smidighed. Du vil indøve og lære gode bevægelsesvaner, der forbygger og reparerer skavanker. Her fokuseres på at få liv og bevægelighed tilbage i fingre, tæer, hofteled og skuldre, at opbygge styrke i arme, ryg og mave. Samt træne og styrke balanceevnen og åndedrættet. Øvelserne instrueres grundigt, roligt og hensigtsmæssigt og der anvendes hjælpemidler, hvis det er nødvendigt, for at udføre øvelserne skånsomt og korrekt.

Holdtider: Tirsdage kl. 10.00- 11.15. Holdene kører hele året rundt.

Vi har et fleksibelt klippekortsystem, med klippekortet kan du via vores holdplan tilmelde dig de datoer, du ønsker.

Du kan starte lige når det passer dig og komme på de tirsdage, der passer ind i din kalender. Klippekortet gælder også på alle andre hold hos Yogaliving.

Du kan tilmelde dig hold fra dag til dag eller flere måneder frem via holdplanen.

Tilmelding og køb af klippekort eller prøvetime sker nemmest ved at gå direkte ind i holdplanen her og trykke tilmeld på det ønskede hold. Herfra vil du trin for trin, blive guidet igennem oprettelse af profil samt købsprocessen.

Priser:

Prøvetime: 75,- kr. (kan kun købes en gang og første gang du deltager på et hold).

Klippekort senior (+60)  5 klip 510,- kr.

Klippekort senior (+ 60) 10 klip 890,- kr.

Klippekortet ligger on-line i vores bookingsystem, og der trækkes automatisk et klip, hver gange du deltager på et hold.

Klippekortet kan bruges på alle vores hold i holdplanen.

Skulle du være forhindret i at møde på et tilmeldt hold, kan du afmelde dig igen, uden betaling, det skal dog ske senest 2 timer før holdstart.

Du afmelder dig hold i din profil i vores bookingsystem.

Har du spørgsmål vedr. træningen eller tilmelding? Kontakt Cecilie på mail: yoga@yogaliving.dk eller tel. 26 34 10 22

Tilmeld dig her: https://yogaliving.dk/holdplan/

Udendørstræning er funktionel træning, der foregår udendørs. Enten i Søndermarken eller ved havnen. Øvelserne forbedrer din krops funktionalitet på alle planer med effektiv grundtræning. Fokus er på styrke og mobilitetstræning. Vi kommer gennem hele kroppen: Hofter/ben, arme/skuldre, mave/ryg. Der vil også være elementer af kardiotræning og vi afslutter med stræk fra yogaen. Undervisningen vil varierer lidt bl.a. afhængig af vejret. Holdet aflyses ved dårligt vejr senest en time før holdstart. Vi mødes ved springvandet i Søndermarken og går derfra til et egnet sted. Hvis undervisningen flyttes til havnen får man besked, hvis man er tilmeldt i holdplanen. Tilmeld dig i god tid, så du får besked hvis vi aflyser eller flytter sted.

Tilmeld dig her: https://yogaliving.dk/holdplan/

Denne yogatime foregår indadvendt og stille med blide dynamiske øvelser, dybe stræk, åndedrætsøvelser og bindevævsmassage med bolde. Det er en time, hvor du får trukket vejret og arbejder med afspænding og nærvær i langsomme yogaøvelser. Massagen til sidst gør både krop og sind helt afslappet.På disse hold tilmelder du dig i holdplanen på vanlig vis.
Ca. 15 min inden holdstart får du tilsendt et link på e-mail. Når du trykker på dette link kan du følge undervisningen på din computer, I-pad eller tlf. hjemme i stuen eller sommerhuset. Sørg for at tilmelde dig i god tid, så du kan nå at få tilsendt linket.Der er ubegrænsede pladser. Du kan deltage med klippekort, abonnementer, introkort og prøvetimekort. Til undervisningen skal du bruge en yogamåtte, et tæppe, nogle gange en pude, et yogabælte eller en elastik og massagebolde eller en foamroller hvis du har. Du kan købe yogaudstyr/massagebolde i vores webshop yogaliving.dk/butik.
Jeg forsøger at bruge så lidt udstyr som muligt på disse hold, så alle kan være med.

Tilmeld dig her: https://yogaliving.dk/holdplan/

Alignment yoga med fokus på ryg og mave.

På disse hold tilmelder du dig i holdplanen på vanlig vis.
Ca. 15 min inden holdstart får du tilsendt et link på e-mail. Når du trykker på dette link kan du følge undervisningen på din computer, I-pad eller tlf. hjemme i stuen eller sommerhuset. Sørg for at tilmelde dig i god tid, så du kan nå at få tilsendt linket. Der er ubegrænsede pladser. Du kan deltage med klippekort, abonnementer, introkort og prøvetimekort. Til undervisningen skal du bruge en yogamåtte, et tæppe, nogle gange en pude, et yogabælte eller en elastik og massagebolde eller en foamroller hvis du har. Du kan købe yogaudstyr/massagebolde i vores webshop yogaliving.dk/butik.
Jeg forsøger at bruge så lidt udstyr som muligt på disse hold, så alle kan være med.

Tilmeld dig her: https://yogaliving.dk/holdplan/

Alignment yoga med fokus på – hofter, baller, knæ, fødder.

På disse hold tilmelder du dig i holdplanen på vanlig vis.
Ca. 15 min inden holdstart får du tilsendt et link på e-mail. Når du trykker på dette link kan du følge undervisningen på din computer, I-pad eller tlf. hjemme i stuen eller sommerhuset. Sørg for at tilmelde dig i god tid, så du kan nå at få tilsendt linket. Der er ubegrænsede pladser. Du kan deltage med klippekort, abonnementer, introkort og prøvetimekort. Til undervisningen skal du bruge en yogamåtte, et tæppe, nogle gange en pude, et yogabælte eller en elastik og massagebolde eller en foamroller hvis du har. Du kan købe yogaudstyr/massagebolde i vores webshop yogaliving.dk/butik.
Jeg forsøger at bruge så lidt udstyr som muligt på disse hold, så alle kan være med.

Tilmeld dig her: https://yogaliving.dk/holdplan/

Alignment yoga med fokus på – skuldre, nakke, arme øvre ryg.

På disse hold tilmelder du dig i holdplanen på vanlig vis.
Ca. 15 min inden holdstart får du tilsendt et link på e-mail. Når du trykker på dette link kan du følge undervisningen på din computer, I-pad eller tlf. hjemme i stuen eller sommerhuset. Sørg for at tilmelde dig i god tid, så du kan nå at få tilsendt linket. Der er ubegrænsede pladser. Du kan deltage med klippekort, abonnementer, introkort og prøvetimekort. Til undervisningen skal du bruge en yogamåtte, et tæppe, nogle gange en pude, et yogabælte eller en elastik og massagebolde eller en foamroller hvis du har. Du kan købe yogaudstyr/massagebolde i vores webshop yogaliving.dk/butik.
Jeg forsøger at bruge så lidt udstyr som muligt på disse hold, så alle kan være med.

Tilmeld dig her: https://yogaliving.dk/holdplan/

En dynamisk flow time.

På disse hold tilmelder du dig i holdplanen på vanlig vis.
Ca. 15 min inden holdstart får du tilsendt et link på e-mail. Når du trykker på dette link kan du følge undervisningen på din computer, I-pad eller tlf. hjemme i stuen eller sommerhuset. Sørg for at tilmelde dig i god tid, så du kan nå at få tilsendt linket. Der er ubegrænsede pladser. Du kan deltage med klippekort, abonnementer, introkort og prøvetimekort. Til undervisningen skal du bruge en yogamåtte, et tæppe, nogle gange en pude, et yogabælte eller en elastik og massagebolde eller en foamroller hvis du har. Du kan købe yogaudstyr/massagebolde i vores webshop yogaliving.dk/butik.
Jeg forsøger at bruge så lidt udstyr som muligt på disse hold, så alle kan være med.

Tilmeld dig her: https://yogaliving.dk/holdplan/

Download vores app og book dine timer direkte fra din telefon.

Back To Top
×Close search
Search